Thursday, January 19, 2012

Seitan

Proovisin täna teha seitanist kastet. Kes ei tea, mis see on, siis seitani saadakse jahust, millest on välja uhutud tärklis ja kliid. Aasias kasutatakse seda liha asemel! :) Siiski võin etteruttavalt öelda,et mul läks esimene kord natukene aia taha, aga tean juba, mis vead ma tegin ning järgmine kord oskan nendest hoiduda. Allpool on üks link, mida tasuks enne valmistama hakkamist vaadata.

Seitani põhiretsept:
4 dl nisujahu
1 tl soola
1,7 dl vett

Sega koostisained ja jäta toidukilesse umbes pooleks tunniks seisma. Võta tainas ning pane kaussi, millesse oled eelnevalt lisanud vee. Sõtku selles tainast. Kalla vesi ära ning korda tegevust. Vett tuleb vahetada päris mitu korda, kuni vesi ei ole enam nii valge, kui alguses.
Edasi tuleb tainast vormida sobiva suurusega tükid ning need keeta, kuni nad tõusevad pinnale. Seejärel kurna ning kasuta liha asemel.

Kaste:
Kuna kastet ma polnud samuti varem seitanist teinud, siis otsustasin olla loominguline ning teha kõike tunde järgi. Praadisin seitani ja sibula ning maitsetasin hakklihamaitseaine ning soolaga. Lisasin lusikatäie jahu, segasin ning valasin peale piima. Peale segu paksenemist võtsin selle tulelt ning lugesin kaste valminuks! :)

Serveerisin selle makaronide ning seentega. Võiks öelda, et maitse oli kastmel väga hea. Samas uhtsin ma tainast natukene liiga vähe ning seetõttu ei õnnestunud mul kõike tärklist ilmselt eraldada. Samuti on mul tunne, et keetsin seda liiga vähe. Seega oli mul antud kastet süües tunne, et söön lihtsalt klimbikastet! :)




Surfasin netis ja leidsin väga hea video, kus täpselt ära näidatud, milline tainas peab olema:

http://www.youtube.com/watch?v=5H2qzA50jZQ

Samas peaks ütlema, et ilmselt seitan minu üheks lemmikuks ei saa.

No comments:

Post a Comment